Forum www.brytaniaidominia.fora.pl Strona Główna

I Wspólne Posiedzenie IG i IL
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.brytaniaidominia.fora.pl Strona Główna -> House of Parlament
Autor Wiadomość
Enda Kenny
Gość






PostWysłany: Sob 13:10, 10 Gru 2011    Temat postu:

Zamykam te część obrad Obu Izb. Otwieram Debatę na temat zmian w Konstytucji
Powrót do góry
Enda Kenny
Gość






PostWysłany: Sob 13:14, 10 Gru 2011    Temat postu:

Udzielam głosu Pani Premier Dianie lady Thatcher.
Powrót do góry
Jan F. Ch. Hoth-Essex
Członek IG



Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:35, 10 Gru 2011    Temat postu:

My Członkowie Izby Gmin przyrzekamy dbać o dobre imię korony brytyjskiej, służyć posłusznie naszemu Monarsze i Ludowi,a być odpowiedzialnym przed Narodem i Bogiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Diana M. Spencer-Thatcher
Członek IL



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:54, 11 Gru 2011    Temat postu:

Krajowa Prawica w swoim Manifeście Programowym zapowiedziała reformy ustrojowe, przede wszystkim zmiany w zapisach Konstytucji, oraz Ustawie Uzupełniającej do Konstytucji o Systemie Sądowniczym na terenie Królestwa. Zauważalnym jest że obecny system sądownictwa jest kaleki.

Krajowa Prawica proponuje likwidacje Sądu Doraźnego na rzecz sądów części składowych(podległych Sądowi Krajowemu), oraz Sądu Walnego Wielkich Dominiów, który odpowiadał by za sądownictwo na terenie Wielkich Dominiów i był by bezpośrednio podlegającym Izbie Lordów, jako najwyższemu Sądowi Apelacyjnemu, na terenie całego Królestwa. Sąd Krajowy orzekał by nadal w sprawie ważności wyborów.

Kolejną kwestią do rozpatrzenia jest wydłużenie Kadencji Izby Gmin. KP jest za tym by każda następna kadencja trwała 3 miesiące, i liczyła maksymalnie 5 obywatel, oraz wprowadzenie Kadencji Lorda Spikera. KP Proponuje okres 3 miesięcy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Diana M. Spencer-Thatcher dnia Nie 11:32, 11 Gru 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
William Dunkled
Członek IL



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:40, 15 Gru 2011    Temat postu:

KPK zgadza sie na zmianę poszczególnych zapisów Konstytucji takich jak wydłużenie kadencji Izby Gmin, czy wprowadzenia kadencji urzędu Lorda Spikera.

Jednak dlaczego chcecie reformować w taki sposób system sądowniczy w trakcie kryzysu demograficznego w mikronacjach.

Lordzie Spikerze, Wysokie Izby.

Padły z ust JKM Marii, którą jako monarchini wielce szanuję, jednak jako Minister Spraw Zagranicznych według mnie popełnia wielki i co ważne znaczne błędy dyplomatyczne. Działa bez konsultacji z Izbą Gmin, co jest nie do pomyślenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez William Dunkled dnia Czw 19:40, 15 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hugh O'Brien
Prime Minister



Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:57, 15 Gru 2011    Temat postu:

Jeżeli Izby pozwolą powrócę jeszcze do przemówienia pani premier lady Thatcher. Przeraża mnie że Krajowa Prawica i obecny Gabinet nie przewiduje prowadzenia polityki socjalnej. Powinna być ona waszym priorytetem.

Wracając do debaty. Brytania winna ulec reformom i Szkocka Partia Pracy w pełni popiera zarys zmian jaki przedstawiła nam Krajowa Prawica. Pragnie także pomóc Gabinetowi w reformie ustrojowej kraju.

Jest także za wprowadzeniem całkowicie nowego aktu ustawy zasadniczej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hugh O'Brien dnia Czw 19:58, 15 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Enda Kenny
Gość






PostWysłany: Czw 20:06, 15 Gru 2011    Temat postu:

Dziękuje zamykam debatę dt. podjęcia decyzji nad rozpoczęciem reformy ustroju Zjednoczonego Królestwa Brytanii i Wielkich Dominiów.
Powrót do góry
Enda Kenny
Gość






PostWysłany: Czw 20:09, 15 Gru 2011    Temat postu:

Cytat:
KARTA
ORGANIZACJI POLSKICH MIKRONACJI

Uznając za ze wszech miar korzystne zapewnienie organizacyjnych ram dla międzynarodowej organizacji skupiającej polskie Mikronacje,
pragnąc kontynuować świetne tradycje Forum Polskich Mikronacji,
mając w pamięci zasługi mieszkańców Baridasu
dla rozwoju idei szerokiej wymiany poglądów,
chcąc wszelako uniknąć dotychczasowych błędów,
polskie Mikronacje niniejszą Kartę przyjmują:


ROZDZIAŁ I
Organizacja

Art. 1.
Celem Organizacji Polskich Mikronacji, zwanej dalej „Organizacją” jest zapewnienie możliwości swobodnej wymiany poglądów między polskimi Mikronacjami, a także działalność na rzecz rozwoju prawa międzynarodowego i zasad pokojowego współistnienia oraz promowanie współpracy międzynarodowej.

Art. 2.
Członkowie Organizacji wyrzekają się stosowania we wzajemnych relacjach przemocy, rozumianej jako wrogie działanie powodujące szkody dla Członka Organizacji, lub groźby jej użycia.

ROZDZIAŁ II
Członkowie

Art. 3.
1. Członkiem Organizacji może być każda zbiorowość, która spełnia łącznie następujące warunki:
(1) uznaje się za organizację państwową;
(2) jest niepodległa, a w szczególności prowadzi niezależną politykę zagraniczną;
(3) posiada co najmniej jeden organ sprawujący chociażby pośrednio efektywną władzę co najmniej nad serwisem internetowym oraz forum lub listą dyskusyjną danej organizacji;
(4) posiada co najmniej pięciu aktywnych mieszkańców posiadających pełnię praw publicznych, uznających się za zamieszkujących obszar na którym działają rzeczone organy oraz za podporządkowanych tej władzy;
(5) istnieje co najmniej 90 dni;
(6) uznaje język polski jako co najmniej jeden ze swoich języków urzędowych.
2. Członkiem Organizacji nie może być zbiorowość, która:
(1) swoją działalnością lub ideologią zmierza do zakłócenia prawidłowej działalności Organizacji;
(2) narusza zakaz stosowania przemocy, opisanej w Art. 2., lub groźby jej użycia we wzajemnych relacjach z którymkolwiek Członkiem Organizacji.
3. Każdy z Członków Organizacji, zarówno Członek Stowarzyszony jaki Zwykły, zobowiązany jest spełniać warunki wymienione w Art. 3 ust. 1., 2.

Art. 4.
Rozróżnia się dwa rodzaje członkostwa w Organizacji:
(1) Członka Stowarzyszonego, który ma prawo udziału w dyskusjach na forum Organizacji, ale nie ma prawa do głosowania, a także wysuwania kandydatur na funkcje w organach Organizacji;
(3) Członka Zwyczajnego, który ma pełne prawa.

Art. 5.
1. Zbiorowość ubiegająca się o uzyskanie statusu Członka Stowarzyszonego Organizacji składa w tej sprawie wniosek Sekretarzowi Generalnemu.
2. Złożenie wniosku o przyjęcie do Organizacji jest równoznaczne ze zobowiązaniem się do przestrzegania postanowień niniejszej Karty.
3. Sekretarz Generalny niezwłocznie przedstawia Organizacji swoją opinię w sprawie wypełniania postanowień Karty przez zbiorowość określoną w pkt. 1.
4. Po dyskusji, która trwa nie krócej niż 7 dni, Sekretarz Generalny przeprowadza głosowanie w sprawie przyjęcia ubiegającej się zbiorowości do OPM w charakterze Członka Stowarzyszonego. Uchwała zapada, jeśli poprze nią co najmniej 2/3 głosujących, przy czym w głosowaniu musi brać udział co najmniej 1/2 Członków Zwyczajnych.
5. Odmowa przyjęcia do Organizacji nie oznacza zakazu złożenia ponownego wniosku. Wniosek taki może być zgłoszony nie wcześniej niż 45 dni od głosowania w tej sprawie.

Art. 6.
1. Po co najmniej 2 miesiącach, Członek Stowarzyszony może zgłosić wniosek o nadanie statusu Członka Zwyczajnego.
2. Po debacie, która trwa nie krócej niż 7 dni, Sekretarz Generalny przeprowadza głosowanie w sprawie zgody na nadanie Członkowi Stowarzyszonemu statusu Członka Zwyczajnego. Zgoda zostaje udzielona, jeśli poprze nią co najmniej 2/3 spośród głosujących, przy czym co najmniej połowa wszystkich Członków Zwyczajnych OPM.
3. W razie odrzucenia wniosku, Członek Stowarzyszony może zgłosić wniosek ponowny nie wcześniej niż po kolejnych 60 dniach.

Art. 7.
Przyjęcie do Organizacji nie oznacza uznania państwowości danej zbiorowości przez pozostałych Członków Organizacji.

Art. 8.
Uchwała Organizacji podjęta na wniosek Sekretarza Generalnego większością 2/3 spośród głosujących, przy czym co najmniej połowy wszystkich Członków Zwyczajnych Organizacji, może wykluczyć z Organizacji Członka, którego postępowanie narusza niniejszą Kartę, a w szczególności Art. 2. i 3.

Art. 9.
1. O ile Sekretarz Generalny stwierdzi trwający co najmniej dwa miesiące brak aktywności Członka Organizacji, może złożyć propozycję zawieszenia jego członkostwa.
2. Jeżeli w ciągu 3 dni od przedstawienia propozycji przez Sekretarza Generalnego nikt z Członków Organizacji nie zgłosi sprzeciwu, Sekretarz Generalny stwierdza zawieszenie członkostwa, które oznacza, iż dane wirtualne państwo nie może brać udziału w dyskusjach na forum OPM oraz w głosowaniach w OPM.
3. W razie zgłoszenia sprzeciwu, Sekretarz Generalny zarządza i przeprowadza głosowanie nad wnioskiem, do którego uwzględnienia wystarczy z większość 2/3 głosujących, przy czym w głosowaniu musi brać udział co najmniej 1/2 Członków Zwyczajnych.
4. Zawieszenie członkostwa ustaje na żądanie Reprezentanta zawieszonego Członka, przy czym Reprezentant musi takie żądanie zgłosić dwukrotnie, w odstępie co najmniej 14, a co najwyżej 21 dni. Reprezentant będzie mógł brać udział w głosowaniach, zarządzonych nie wcześniej niż 14 dni po ustaniu zawieszenia.
5. Sekretarz Generalny składa propozycję stwierdzenia wygaśnięcia członkostwa ustałego Członka Organizacji. Za ustałego Członka Organizacji uważa się Członka zawieszonego przez co najmniej 3 miesiące.
6. Sekretarz Generalny zarządza i przeprowadza głosowanie nad propozycją stwierdzenia wygaśnięcia członkostwa ustałego Członka Organizacji. W głosowaniu, które musi trwać co najmniej 5, a co najwyżej 9 dni, za wnioskiem musi opowiedzieć się 2/3 spośród głosujących, przy czym co najmniej połowy wszystkich Członków Zwyczajnych Organizacji,.
7. Jeśli wniosek Sekretarza Generalnego nie uzyska wymaganej większości, wówczas Członek Organizacji, w sprawie którego głosowano, pozostaje zawieszony. Kolejne wniosek w sprawie wygaśnięcia jego członkostwa może być przedłożony przez Sekretarza Generalnego nie wcześniej, niż po 30 dniach od daty głosowania.

Art. 10.
1. Każdy Członek Zwyczajny Organizacji uprawniony jest do wskazania trzech osób urzędowych w charakterze swoich reprezentantów, natomiast każdy Członek Stowarzyszony uprawniony jest do wskazania dwóch takich osób.
2. Reprezentantom przysługuje status i immunitet dyplomatyczny ambasadorów, jeżeli z racji sprawowanego urzędu nie posiadają wyższego statusu.
3. Każdy Członek Organizacji obowiązany jest przedstawić listę reprezentantów Sekretarzowi Generalnemu, który niezwłocznie informuje o jej treści pozostałych Członków Organizacji.
4. W razie wątpliwości przyjmuje się, że reprezentantami są osoby pełniące funkcje:
(1) w każdym przypadku:
a) głowy Członka Organizacji;
b) ministra spraw zagranicznych.
(2) w przypadku Członków Zwyczajnych także szefa rządu;

Art. 11.
1. Sekretarz Generalny może pozbawić reprezentanta możności wypowiedzi w ramach Organizacji, jeżeli ten mimo wcześniejszego uprzedzenia używa swojego uprawnienia w sposób naruszający idee niniejszej Karty; o pozbawieniu możności wypowiedzi Sekretarz Generalny niezwłocznie informuje Organizację.
2. Jeżeli w ciągu 3 dni od poinformowania przez Sekretarza Generalnego o pozbawieniu reprezentanta możności wypowiedzi Członek Zwyczajny Organizacji zgłosi sprzeciw, Sekretarz Generalny niezwłocznie przywraca reprezentantowi możność wypowiedzi i jednocześnie zarządza głosowanie nad odebraniem możności wypowiedzi; odebranie możności wypowiedzi zostaje zatwierdzone, jeżeli wypowie się za takim działaniem 2/3 spośród głosujących, przy czym co najmniej połowy wszystkich Członków Zwyczajnych Organizacji.
3. Członek Organizacji, którego reprezentant został pozbawiony możności wypowiedzi, może wskazać Sekretarzowi Generalnemu inną osobę urzędową w charakterze reprezentanta.

Art. 12.
Każdy Członek Organizacji ma prawo do wystąpienia z niej. Wystąpienie następuje 14 dni po złożeniu stosownego oświadczenia na ręce Sekretarza Generalnego.

ROZDZIAŁ III
Procedowanie w Organizacji

Art. 13.
1. Organizacja przyjmuje uchwały, rezolucje i konwencje.
2. Udział w głosowaniach Organizacji jest obowiązkowy dla wszystkich Członków Zwyczajnych, pod rygorem zawieszenia członkostwa w Organizacji.
3. Jeżeli Sekretarz Generalny stwierdzi co najmniej trzykrotny brak udziału Członka Zwyczajnego w głosowaniach Organizacji w okresie 6 miesięcy, składa wniosek o zawieszenie jego członkostwa. W przypadku kilku głosowań prowadzonych w tym samym czasie, brak udziału Członka Zwyczajnego we wszystkich głosowaniach rozumiany jest jako jednorazowa nieobecność. Do rozpoczęcia procedury zawieszenia Członka Zwyczajnego stosuje się odpowiednio przepisy Art. 9 ust. 2-4.

Art. 14.
1. Uchwały dotyczą funkcjonowania Organizacji i jej Organów. Uchwały są wiążące w sprawach wewnątrzorganizacyjnych.
2. Projekty uchwał przedstawia Sekretarz Generalny Organizacji, także na wniosek Członka Organizacji.
3. Uchwałę uważa się za przyjętą, jeśli poparła ją ponad połowa głosujących Członków Zwyczajnych, przy czym w głosowaniu powinno brać udział co najmniej 2/3 Członków Zwyczajnych.

Art. 15.
1. Rezolucje dotyczą ważnych spraw międzynarodowych i nie są wiążące dla Członków Organizacji.
2. Projekty Rezolucji przedstawia Sekretarz Generalny Organizacji, także na wniosek Członka Organizacji.
3. Rezolucję uważa się za przyjętą, jeśli poparło ją co najmniej trzy piąte głosujących Członków Zwyczajnych, przy czym w głosowaniu powinno brać udział co najmniej 2/3 Członków Zwyczajnych.

Art. 16.
1. Konwencje ustanawiają normy prawa międzynarodowego i są wiążące dla tych Członków Organizacji, którzy je podpiszą.
2. Projekty Konwencji przedstawia Sekretarz Generalny Organizacji, także na wniosek Członka Organizacji.
3. Konwencja wchodzi w życie, jeśli parafowało i podpisało ją co najmniej 3 Członków Organizacji; poprzez parafowanie uważa się podpisanie przez Reprezentanta Członka Organizacji.
4. Parafowanie oznacza wstępną akceptację Konwencji. Ostateczna akceptacja Konwencji wyrażana jest poprzez jej podpisanie, które następuje po ratyfikacji przewidzianej wewnętrznym prawem danego Państwa. Państwo może też jednocześnie parafować i podpisać Konwencję.
5. Konwencje mogą być podpisywane także przez Państwa nie będące Członkami Organizacji, chyba, że Konwencja zastrzega inaczej.
6. Konwencje mogą ustanawiać sankcje za ich nieprzestrzeganie przez Państwa, które je podpiszą. Sankcje nie powinny naruszać niniejszej Karty.


ROZDZIAŁ IV
Trybunał Sprawiedliwości


Art. 17.
1. Trybunał Sprawiedliwości, zwany dalej „Trybunałem”, jest organem sądowym Organizacji , którego tryb i zasady funkcjonowania określa statut stanowiący załącznik do Karty Organizacji.
2. Każdy członek Organizacji może dochodzić swoich praw przed Trybunałem, w postępowaniu jawnym, prowadzonym przez niezaangażowanych bezpośrednio w spór sędziów.
3. Strony Karty Organizacji zobowiązują się do podjęcia wszystkich niezbędnych kroków do realizacji postanowień orzeczeń Trybunału. W okresie od dwóch tygodni do trzech miesięcy po dacie wydania orzeczenia, stronom przysługuje skarga na uchybienie w realizacji orzeczenia, która jest rozpatrywana przez Trybunał. Jeżeli Trybunał stwierdzi uchybienie w egzekucji orzeczenia, może zawiesić stronę uchybiającą w prawach członka Organizacji do czasu pełnego zrealizowania orzeczenia. Jeżeli czas zawieszenia z powodu niestosowania się do orzeczenia przekroczy dwa miesiące, Sekretarz Generalny stwierdza utratę członkostwa danego członka.
4. Strony nie będące członkami Organizacji, a które są stronami sprawy prowadzonej przez Trybunał, w przypadku stwierdzenia nie stosowania się do orzeczenia Trybunału, tracą prawo do bycia stroną w kolejnych sprawach Trybunału, a także do ubiegania się o członkostwo w Organizacji.

Art. 18.
1. Stronami w postępowaniu przed Trybunałem są państwa – członkowie Organizacji Polskich Mikronacji.
2. Stroną w postępowaniu przed Trybunałem może być również państwo nie będące członkiem Organizacji, jeżeli wyrazi taką wolę oraz zaakceptuje postanowienia Karty i statutu Trybunału w tym zakresie.

Art. 19.
Trybunał zajmuje się w szczególności następującymi sprawami:
1) Rozwiązywaniem sporów międzynarodowych, w szczególności poprzez mediację albo arbitraż;
2) Rozstrzyganiem wątpliwości prawnych związanych z interpretowaniem i stosowaniem prawa międzynarodowego;
3) Rozpoznawaniem innych spraw, w których rozstrzygnięcie zostało przekazane Trybunałowi na mocy odrębnych przepisów;
4) Orzekaniem w sprawie wykonywania orzeczeń Trybunału.

Art. 20.
1. Sędzią Trybunału może zostać osoba, która wyróżnia się znaczną wiedzą prawniczą albo w zakresie stosunków międzynarodowych oraz nie pełni funkcji przedstawicielskich w Organizacji.
2. W Trybunale zasiada od trzech do pięciu sędziów, mianowanych przez Sekretarza Generalnego Organizacji na dziesięciomiesięczną kadencję na wniosek członków Organizacji z prawem ponownego wyboru.
3. Sędzia nie może zostać odwołany przed upływem kadencji bez zgody Trybunału. Sędzia pełni swój urząd także po upływie kadencji, do czasu zakończenia postępowań, w których orzeka.
4. W skład Trybunału nie może wchodzić dwóch sędziów z tego samego kraju.

Art. 20a.
1. Organem Trybunału jest Prezes wybierany przez sędziów Trybunału na pięciomiesięczną kadencję.
2. Prezes Trybunału organizuje jego pracę oraz reprezentuje Trybunał na zewnątrz.

ROZDZIAŁ V
Sekretarz Generalny

Art. 21.
1. Organem wykonawczym Organizacji jest Sekretarz Generalny.
2. Sekretarz Generalny w szczególności:
(1) reprezentuje Organizację;
(2) zapewnia należyte warunki techniczne i merytoryczne, jak również porządek prac Organizacji;
(3) czuwa nad przestrzeganiem niniejszej Karty;
(4) wykonuje uchwały Organizacji;
(5) prowadzi dokumentację Organizacji;
(6) powołuje i jest przełożonym pracowników organów pomocniczych Organizacji, w razie ich ustanowienia.
(7) nadaje pracownikom organów pomocniczych Organizacji stopnie dyplomatyczne.
3. Sekretarz Generalny może powierzyć czasowo pełnienie swoich funkcji zastępcy powołanemu w myśl niniejszej Karty.
4. Sekretarz Generalny za swoje czynności urzędowe odpowiada przed Organizacją.
5. Sekretarzowi Generalnemu i jego Zastępcy przysługuje immunitet dyplomatyczny.

Art. 22.

1. Sekretarzem Generalnym może być obywatel Członka Organizacji, który nie pełni żadnych funkcji publicznych w ramach tego Członka Organizacji, z wyłączeniem działalności sądowniczej lub naukowej.
2. Sekretarzem Generalnym może być również pełniący funkcje publiczne inne aniżeli dozwolone na podstawie ustępu poprzedzającego, jeżeli mimo ich pełnienia daje należytą rękojmię bezstronności w wykonywaniu obowiązków Sekretarza Generalnego.

Art. 23.
1. Sekretarz Generalny wybierany jest przez Członków Organizacji na sześciomiesięczną kadencję, w drodze zarządzanego przez Sekretarza Generalnego głosowania. Głosowanie odbywa się nie później niż na 2 tygodnie przed upływem kadencji Sekretarza Generalnego, trwa 7 dni.
2. W przypadku dłuższej nieobecności bądź braku działania ze strony Sekretarza Generalnego lub osoby go zastępującej w okresie przewidzianym na wybory, mogą zostać one zarządzone przez jednego z pracowników Sekretariatu Organizacji.
3. Kandydatów zgłaszać mogą Członkowie Organizacji, publicznie, w terminie co najmniej 5, ale nie więcej niż 10 dni.
4. Sekretarz Generalny publicznie potwierdza lub odrzuca kandydatury, zależnie od spełnienia wymagań niniejszej Karty.
5. Sekretarz Generalny zostaje wybrany, jeżeli za kandydaturą opowie się co najmniej 2/3 Członków Organizacji, przy czym:
(1) jeżeli w pierwszym głosowaniu żaden z kandydatów nie uzyska wymaganej liczby głosów, głosowanie powtarza się, przy czym w wyborach ponownych bierze udział dwóch kandydatów którzy uprzednio uzyskali największą liczbę głosów. Ponowne wybory przeprowadza się również w przypadku uzyskania przez kandydatów równej liczby głosów.
(2) jeżeli w powtórzonym głosowaniu żaden z kandydatów nie uzyska wymaganej liczby głosów, głosowanie powtarza się, przy czym głosy oddaje się za lub przeciw kandydatowi, który uzyskał większą liczbę głosów. W przypadku nieuzyskania przez kandydata wymaganej liczby głosów, powtarza się całą procedurę wyborczą.
(3) w przypadku kandydowania jednej osoby wybory uważa się za ważne, jeżeli kandydat otrzyma wymaganą liczę głosów. W przeciwnym razie wybory przeprowadza się z zachowaniem całej procedury wyborczej od początku.
6. Sekretarz Generalny podaje do publicznej wiadomości wyniki wyborów w ciągu 24 godzin od upływu terminu przewidzianego na przeprowadzenie głosowania.
7. W razie upływu kadencji o której mowa w ust. 1 a braku rozstrzygnięcia wyborów, Sekretarz Generalny pełni swój urząd do czas objęcia obowiązków przez nowo wybranego Sekretarza Generalnego.
8. Sekretarz Generalny może powołać swojego zastępcę. Nominacja może zostać odrzucona jeśli w głosowaniu, które na wniosek co najmniej jednego Członka Organizacji zarządzi Sekretarz Generalny, za odrzuceniem zagłosuje co najmniej połowa Członków Organizacji.
9. Sekretarz Generalny może z własnej inicjatywy lub na żądanie Członków Organizacji odwołać zastępcę jeśli nie wypełnia on należycie swojej funkcji.
10. W razie braku Zastępcy Sekretarza Generalnego, Sekretarz Generalny może na okres nie dłuższy niż 21 dni powołać tymczasowego zastępcę.

Art. 24.
1. Sekretarz Generalny obejmuje swój urząd po złożeniu wobec Organizacji ślubowania według następującej roty:
„Ślubuję uroczyście, że powierzone mi obowiązki Sekretarza Generalnego Organizacji Polskich Mikronacji wykonywać będę bezstronnie, nie ulegając poleceniom żadnego z Rządów Członków Organizacji ani żadnej innej władzy wobec Organizacji zewnętrznej, lecz kierując się jedynie Kartą Organizacji oraz własnym sumieniem, mając na względzie dobro wspólne Polskich Mikronacji.”.
2. Ślubowanie składane jest w ciągu 7 dni od wybrania Sekretarza Generalnego; niezłożenie ślubowania w tym terminie równoznaczne jest z unieważnieniem wyniku wyborów.
2. Sekretarz Generalny obowiązany jest dochować wierności złożonemu ślubowaniu.

Art. 25.
1. Sekretarz Generalny może zostać odwołany w razie nienależytego wypełniania swoich funkcji, w szczególności stronniczości.
2. Sekretarz Generalny zostaje odwołany, jeżeli za wnioskiem złożonym przez 1/5 Członków Zwyczajnych Organizacji o odwołanie opowie się co najmniej 2/3 Członków Zwyczajnych Organizacji.
3. W razie odwołania obowiązki Sekretarza Generalnego obejmuje dotychczasowy zastępca lub inny urzędnik Organizacji, który w terminie dni 14 przeprowadza wybory nowego Sekretarza Generalnego. Przy wyborze nowego Sekretarza Generalnego stosuje się odpowiednio procedury zawarte w Art. 23.

Art. 26.
1. Sekretarz Generalny może w drodze zarządzeń dookreślać wszelkie inne kwestie organizacyjne, dotyczące funkcjonowania Organizacji, w tym tworzyć organy pomocnicze oraz zatrudniać ich pracowników.
2. Członek Organizacji może zgłosić sprzeciw wobec zarządzenia w terminie 7 dni od jego ogłoszenia.
3. W razie zgłoszenia sprzeciwu, Sekretarz Generalny zarządza i przeprowadza głosowanie w przedmiocie uchylenia zarządzenia; zarządzenie zostanie uchylone, jeśli tę opcję poparła ponad połowa głosujących Członków Zwyczajnych, przy czym w głosowaniu powinno brać udział co najmniej 2/3 Członków Zwyczajnych.

ROZDZIAŁ VI
Postanowienia końcowe

Art. 27.
Depozytariuszem niniejszej Karty jest Sekretarz Generalny.


Art. 28.
Zmiana niniejszej Karty następuje na wniosek Sekretarza Generalnego albo co najmniej trzech Członków Organizacji, jeżeli za proponowaną zmianą opowie się co najmniej 2/3 Członków Organizacji.


Otwieram debatę na temat ratyfikacji Karty OPM
Powrót do góry
Jan F. Ch. Hoth-Essex
Członek IG



Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:34, 17 Gru 2011    Temat postu:

Przyjęcie do OPM będzie ogromny "skokiem" w naszej polityce zagranicznej, bynajmniej nie skokiem w bok, ani w tył, lecz do przodu.

Proponuję przejść do głosowania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Enda Kenny
Gość






PostWysłany: Sob 22:02, 17 Gru 2011    Temat postu:

Zamykam debatę teraz rozpoczynam debatę nad tekstem Konstytucji

Cytat:
Projekt Konstytucji Zjednoczonego Królestwa Brytanii i Wielkich Dominiów

Rozdział I Postanowienia Ogólne. O państwie i obywatelstwie

art.1
Zjednoczone Królestwo Brytanii i Wielkich Dominiów zwana dalej Brytanią konstytuuje się jako monarchia parlamentarna przestrzegająca praw obywatela, dbająca o wartości jakie reprezentować powinno państwo demokratyczne.

art.2
Stolicą Królestwa ustanawia się Wielki Londyn

art.3
1.Językiem urzędowym Brytanii ustanawia się polski i angielski
2.Uprawienia się części składowe, a także Wielkie Dominia do uznania dodatkowych języków urzędowych na terenie części składowych.

art.4
Symbole narodowe określa ustawa

art.5
1.Obowiązki i prawa obywateli określa ustawa
2.Zasady ubiegania się o obywatelstwo określa ustawa

art.6
Wirtualny Kościół Anglii ustanawia sie religią państwową Brytanii, jednak Brytania pragnie respektować podstawowe prawo człowieka do wolności wyznania.

art.7
1. Każdy człowiek ma wolność światopoglądową, jeżeli ona nie zagraża dobremu imieniu mieszkańca Brytanii, a także stabilności państwa, oraz jego ustrojowi
2. Każdy człowiek ma prawo do rodziny, życia i wolności myśli, oraz sumienia
3. Każdy człowiek ma prawo do rzetelnego sądu, decydowania o własnym życiu
4. Każdemu człowiekowi przysługuje prawo do ubiegania się o obywatelstwo Brytanii, uczestnictwa w życiu politycznym, a każdemu kto uzyskał obywatelstwo 14 dni przed wyborami przysługuje czynne i bierne prawo wyborcze.
5. Każdy ma prawo do wolności zrzeszania się
6. Wszystkim Brytania zapewnia równość dostępu do mediów, a także równe prawo do korzystania ze zdobyczy kultury i techniki wypracowanej przez Mikronacje.
7. Wszyscy mają prawo do nauki, pracy, dziedziczenia i własności
8. Wszyscy mają prawo do wolności twórczości artystycznej.

art.8
Zapisy artykułu 7 mogą zostać zawieszone przez prawomocny wyrok sądu.

Rozdział II O koronie królewskiej, urzędzie króle, jego uprawnieniach i obowiązkach

art.9
1.Korona Królestwa jest monarchią dziedziczna w której korona należy do rodu panującego Philips-Mountbatten
2.W razie braku następcy tronu sukcesja przeniesiona jest na rody Dunkled i Thatcher
3.W razie braku następcy tronu winno się przeprowadzić Wolną Elekcje.

art.10
Pełen tytuł monarchy brytyjskiego brzmi
“Jego/Jej Królewska Wysokość Król Anglii, Walii, Szkocji i całej Irlandii, Brytanii Francuskiej. Lord Wyspy Man. Zwierzchnik Kościoła Anglikańskiego. Obrońca Wiary.”

art.11
W razie nie obecności Monarchy, Monarcha Brytyjski ma prawo do ustanowienia regencji. Regencja ustanawiana jest automatycznie gdy następca w chwili objęcia tronu nie ma czynnego, ani biernego prawa wyborczego.

art.12
Król jest głową państwa, naczelnym wodzem Królewskich Sił Zbrojnych. Jest symbolem tradycji i jedności Królestwa, trwałości naszej państwowości, urzeczywistnia najwyższą reprezentację Państwa Brytyjskiego poza jego granicami.

art.13
1. Król jest osoba nietykalną, apolityczną
2. Król nie ponosi odpowiedzialności za swoje akty prawne, ponosi ją minister udzielający kontrasygnaty.

art.14
Król ma prawo do abdykacji i zrzeczenia się korony.

art.15
Królowa-małżonka lub małżonek Królowej nie mogą sprawować funkcji konstytucyjnych, za wyjątkiem odnoszących się do Regencji, oraz funkcji czysto reprezentacyjnych.

art.16
Gdy Król jest niezdolny do sprawowania swoich funkcji jego obowiązki sprawuje Regent.

art.17
1.Król ma prawo do inicjatywy ustawodawczej, oraz wydawania Aktów Prawnych z wagą ustaw, oraz Rozporządzeń
2.Król rozpisuje wybory parlamentarne i referenda
3.Król zwołuje posiedzenia obu Izb
4.Król wypowiada wojnę i zawiera pokój
5.Król w imieniu państwa ratyfikuje traktaty międzynarodowe, może kierować się wynikiem głosowania Izby Lordów
6.Sankcjonuje i proklamuje ustawy
7.Na polecenie Pierwszego Ministra mianuje i zwalnia członków rządu
8.Korzysta z prawa łaski, zgodnie z ustawą; ustawa ta nie może upoważnić Króla do zastosowania powszechnego ułaskawienia
9.Król reprezentuje Naród Brytyjski i Mieszkańców Brytanii na Arenie Miedzynarodowej.
10.Król ma prawo zgłoszenia ustawy do Sądu Krajowego jeżeli budzi u niego zastrzeżenia zgodności z Konstytucją

art.18
Król mianuje ambasadorów i innych członków misji dyplomatycznych

art.19
1.Król otrzymuje z budżetu państwa, kwotę na utrzymanie dworu i Rodziny Królewskiej. Dowolnie nią dysponuje.
2.Król mianuje i zwalnia swobodnie cywilnych i wojskowych członków swego Dworu.

art.20
Król ma prawo do ustanawiania i nadawania odznaczeń państwowych oraz tytułów szlacheckich

Rozdział III Parlament. Izby, kompetencje.

art.21
Parlament Brytyjski reprezentuje obywateli Brytanii, a także jej mieszkańców

art.22
Parlament Brytyjski składa się z dwóch izb. Izby Gmin, oraz Izby Lordów, a także Monarchy-który nie ma prawa głosu w głosowaniach Izb, lecz ma prawo odnoszenia się do przedstawianych w nich ustaw.

art.23
Parlament sprawuje władzę ustawodawczą, a Izba Lordów jest obok Sądu Krajowego oraz Sądów Części Składowych oraz Sądu Walnego Wielkich Dominiów jest instytucja władzy sądowniczej. Sprawuje on bowiem funkcje Najwyższego Sądu Apelacyjnego

art.24
1.Izba Gmin składa się od 3 do 7 członków którzy dysponują 690 głosami
2.Posiedzeniom Izby przewodniczy Spiker Izby Gmin, którego kompetencje określa The Parlament Act.
3.Kandydaci Izby Gmin wybierani są w wolnych, powszechnych i równych wyborach
4.Członkowie Izby wybierani są na okres trzech miesięcy.
5.Wybory powinny się odbyć w okresie dwóch tygodni od upływu daty wygaśnięcia mandatu, a Nowa Izba powinna zostać zwołana do siedmiu dni po ogłoszeniu ważności wyborów.
6.Izba głosuje nad Ustawami, budżetem i postanowieniami.

art.25
1.Izba Lordów jest ciałem niewybieralnym parlamentu
2.Składa się z minimum 3 członków do maksimum 5 członków.
3.2 mandaty proponuje Monarcha z pośród arystokracji, 1 mandat proponuje Monarcha z pośród ogółu obywateli, 1 mandat należy do duchowieństwa Kościoła Anglikańskiego, 1 mandat proponuje Pierwszy Minister
4.Mandaty wygasza Król.
5.Izba głosuje nad ustawami przyjętymi przez Izbę Gmin
6.Posiedzeniom Izby przewodniczy Lord Spiker wybierany na okres 3 miesięcy wybierany zgodnie z postanowieniami The Parlament Act
7. Przysługuje im weto czasowe na okres 3 miesięcy

art.26
Członkom obu Izb przysługuje inicjatywa ustawodawcza w Izbie Gmin.

art.27
1.Wspólne posiedzenia obu Izb odbywają się

a.w momencie zaprzysiężenia nowego premiera, głosowania nad wotum zaufania lub nieufności dla gabinetu, lub poszczególnego ministra, w trakcie expose nowego premiera

b.w momencie debat nad sprawami ważnymi dla państwa

c. w momencie zaprzysiężenia nowej Izby Gmin

d. w razie zagrożenia wewnętrznego lub zewnętrznego dla stabilności i interesów Brytanii

e. w trakcie debaty dotyczącej polityki zagranicznej, obronności, oraz finansów państwa, jak i sytuacji gospodarczej Brytanii

f.w trakcie gdy przeprowadzają Wolną Elekcje

2. Obradą przewodniczy Lord Spiker
3. W obradach Izb Połączonych prawo głosu mają:

a. Monarcha

b. Członkowie Izby Lordów

c. Członkowie Izby Gmin

d. Członkowie Gabinetu

Rozdział IV Gabinet

art.28
Gabinet prowadzi politykę wewnętrzną, jak i politykę zewnętrzną Brytanii, zarządza finansami, oraz nadzoruje wojskowość. Posiada władzę wykonawcza, oraz prawodawczą. Ministrom przysługuje immunitet.

art.29
Gabinet składa się z Pierwszego Ministra, Zastępcy Premiera, oraz pozostałych ministrów i innych członków gabinetu

art.30
Pierwszy Minister kieruje działaniami Gabinetu, a jego stanowisko jest połączone ze stanowiskiem Lorda Skarbu.

art.31
1.Premierem powinien zostać wyznaczony lider zwycięskiego ugrupowania,lub osoba przez niego wyznaczona
2.Premier dowolnie wyznacza i dymisjonuje ministrów.

art.32
Król powołuje i rozwiązuje Gabinet

art.33
1. Gabinet ustępuje po przeprowadzeniu wyborów powszechnych, w razie utraty zaufania parlamentarnego w wypadkach przewidzianych w Konstytucji lub na skutek dymisji albo śmierci Premiera
2. Gabinet kontynuuje działalność aż do objęcia funkcji przez nowy Gabinet.

art.34
Członką Gabinetu przysługuje Immunitet

art.35
Gabinet odpowiada za swoją działalność przed Izbami Połączonymi Parlamentu i Monarchą

art.36
Izby, oraz Komisja mogą na ich żądanie otrzymać informacje na temat ważnych dla państwa kwestii

art.37
1. Izby i ich komisje mogą domagać się obecności członków Gabinetu.
2. Członkowie Gabinetu mają prawo wstępu na posiedzenia Izb i ich komisji oraz prawo być przez nie wysłuchanymi; mogą wnosić.

art.38
Gabinet jest zobowiązany do udzielenia odpowiedzi na kierowane do nich w Izbach interpelacje i zapytania w okresie do tygodnia od ich wysłania

art.39
Pierwszy Minister może, po uprzednim rozpatrzeniu w Gabinecie, postawić przed Izbą Gmin kwestię zaufania w związku z programem jego Gabinetu lub deklaracją w sprawie ogólnej polityki. Uważa się, że zaufanie zostało wyrażone, jeżeli wypowiedziała się za nim większość obecnych członków Izby.

art.40
1. Izba Gmin może egzekwować polityczną odpowiedzialność Gabinetu przez wyrażenie mu bezwzględną większością wyrażoną na wspólnym posiedzeniu obu Izb wotum nieufności.
2. Wniosek może zgłosić każdy członek Izby Gmin. Wniosek ten powinien zawierać nazwisko kandydata na Pierwszego Ministra.
3. Wniosek o wyrażenie wotum nieufności nie może być poddany pod głosowanie przed upływem trzech dni od jego zgłoszenia. W przeciągu doby dni tego czasu mogą być zgłaszane wnioski alternatywne.
4. Jeżeli wniosek o wyrażenie wotum nieufności nie zostanie przyjęty przez Izbę, jego sygnatariusze nie mogą wystąpić z nowym wnioskiem podczas tego samego posiedzenia.

art.41
Jeżeli Izba odmówi zaufania Gabinetowi, ten składa Monarsze swą dymisję; następnie On przystępuje do desygnowania Pierwszego Ministra

Rozdział V. Gospodarka i finanse

art.42
1. Cały majątek państwa jest dobrem wspólnym jego obywateli
2. Uznaje się inicjatywę publiczną w działalności gospodarczej. W drodze ustawy można zastrzec dla sektora publicznego zasoby lub usługi o charakterze podstawowym, szczególnie w wypadku monopolu, jak również postanawiać o interwencji w działalności przedsiębiorstw, jeśli tego wymaga interes powszechny.

art.43
Brytania jest państwem z gospodarką wolno-rynkową. Szanuje własność prywatną jej obywateli oraz ich prawo do dziedziczenia

art.44
Gabinet ma prawo do ustalania podatków i opłat obejmujących wszystkich mieszkańców Brytanii oraz obywateli, jak i jej przedsiębiorstwa.

art.45
1.Do Gabinetu należy opracowanie budżetu państwa, a do Izby Gmin rozpatrzenie, wprowadzenie poprawek i uchwalenie.
2.Budżet ma charakter miesięczny. Obejmuje całość planowanych dochodów i wydatków państwa, oraz uwzględnia ewentualne ulgi podatkowe.


Rozdział VI O Sądach Królestwa, oraz Dominiów

art.46
Władza Sądownicza sprawowana jest w imieniu Monarchy przez nieusuwalnych Sędziów powołanych przez Monarchę do niezawisłych Sądów z pośród znających zapisy prawa Brytyjskiego obywateli , oraz Izbę Lordów.

art.47
1.Na terenie Brytanii wyróżnia się 3 stopniową władzę sadowniczą należącą do:

a. Sądów Części Autonomicznych powołanych przez władze tych Części

b. Sądu Krajowego obejmującego swoja jurysdykcją Królestwo Brytanii

c. Izby Lordów będącej najwyższym sądem Apelacyjnym
2. Na terenie Dominium Kanady Brytyjskiej, oraz Dominium Wyspy Man władza sądownicza należy do

a. Sądu Powszechnego Wielkich Dominiów znajdującego się w Quebec obejmującego swoja jurysdykcją Wielkie Dominia

b. Sądu Walnego Wielkich Dominiów znajdującego się na w Douglas obejmującego swoja jurysdykcją Wielkie Dominia

c. Izby Lordów będącej Najwyższym Sądem Apelacyjnym

art.48
Wymiar Sądowniczy jest bezpłatny

art.49
1. Postanowienie Sądów są jawne.
2. Orzeczenia winny zawsze posiadać uzasadnienie i być ogłaszane na posiedzeniu jawnym

art.50
1. Sąd Krajowy i Sąd Walny Wielkich Dominiów stwierdzają ważność wyborów na terenie który obejmuje swoją jurysdykcją
2. Sąd Krajowy jest także Sadem Konstytucyjnym dla całej Monarchii

art.51
Aktami prawnymi na których podstawie Sądy wydają wyroki jest Case law oraz Kodeks Karny

art.52
Funkcje Oskarżyciela sprawuje osoba wnosząca wniosek do Sądu.


Rozdział VII O podziale terytorialnym Królestwa. Statusie Części Składowych oraz Dominiów

art.53
Królestwo Brytanii jest podzielona na Części Składowe nazywane księstwami i prowincjami, oraz Wielkie Dominia

art.54
1.Wyróżnia się następujące Części Składowe:

a. Księstwo Anglii

b. Księstwo Walii

c. Księstwo Szkocji

d. Prowincja Irlandii


2. Wyróżnia się następujące Wielkie Dominia:

a. Dominium Kanady Brytyjskiej

b. Dominium Wyspy Mann

art.55
1.Części Składowe tworzą Monarchię Brytanii
2.Części Składowe mają prawo do:

a. Powołania własnego rządu autonomicznego Zgromadzenia Narodowego z wyjątkiem Brytanii która jest wiecznie powiązana z Brytyjskim Rządem Centralnym

b. Powołania Systemu Sadowniczego, do czasu jego powołania przez władze lokalne powiązane są ze Sądem Anglii

c. Decydowania w kwestiach powierzonych im przez Rząd Centralny

d. Stworzenia Wewnętrznego podziału Administracyjnego

e. Utrzymywania własnych stron

f. Obrania własnych symboli narodowych

art.56
1. Wielkie Dominia tworzą Wspólnotę Królestwa Brytyjskiego
2.Wielkie Dominia mają prawo do

a. Stworzenia wewnętrznego podziału administracyjnego

b. Powołania własnego rządu autonomiczne i Zgromadzenia Narodowego decydującego w kwestiach Edukacji podstawowej i średniej, finansach lokalnych, wymiaru sprawiedliwości

c. Utrzymywania własnych stron

d. Obrania własnych symboli narodowych

art.57
Wszyscy poddani Króla maja te same prawa

art.58
Żadna władza nie może podejmować środków, które by bezpośrednio lub pośrednio utrudniały swobodę przemieszczania się i osiedlania osób oraz wolność obrotu majątkowego na całym terytorium Brytanii

Rozdział VIII Źródła Prawa, Postanowienia Końcowe, Zasady reformy Konstytucji

art.59
Źródłami prawa w Brytanii są: Prawo Konstytucyjne (Konstytucja i Ustawy Uzupełniające do niej), Prawo Ustawowe(Ustawy Zwykłe i Dekrety Królewskie, Prawo Międzynarodowe, Prawo Parlamentów i rządów Autonomicznych), Prawo Precedensowe i Rozporządzenia (Case law i rozporządzenia)

art.60
Inicjatywa reformy Konstytucji lub jej całościowej zmiany może wypłynąć od:

a. Króla

b. Izby Gmin i Izby Lordów

c. Zgromadzeń Narodowych

art.61
1. Projekty zmian w Konstytycji powinna być przyjęta ⅔ ilości głosów oddanych za
2. Przyjęcie projektu jest oddane pod referendum dla jego zatwierdzenia jeżeli żąda tego co najmniej ⅓ którejś z Izb.
3. Artykuły dotyczące uprawnień, oraz statutu Monarchy muszą być dodatkowo przez niego zaakceptowane
4. Nową Konstytucją muszą ratyfikować wszystkie Części Składowe i Wielkie Dominia

art.62
Jeżeli zostały zmienione zapisy rozdziału III automatycznemu skróceniu kadencji podlega Izba Gmin i Gabinet

art.63
Niniejsza Konstytucja wchodzi w życie w dzień publikacji jej w Księdze Praw.

art.64
Niniejsza Konstytucja zastępuje zapisy następujących aktów prawnych

a.Konstytucji Zjednoczonego Królestwa Brytanii i Wielkich Dominiów

b.Akt Normujący Sądownictwo

c. Ustawę o podziale Administracyjnym Brytanii z dnia 26 sierpnia .2011

d. Ustawę o Dominiach

art.65
Zapisy Konstytucji obowiązują na terenie całego Zjednoczonego Królestwa Brytanii i Wielkich Dominiów

art.66
Zapisom konstytucji podlega każdy kto jest obywatelem Królestwa.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.brytaniaidominia.fora.pl Strona Główna -> House of Parlament Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin